Sunset

Sunset
Johannesburg

dinsdag 22 juli 2014

Weekend en de laatste week: hectisch

Vrijdag

Ik had vandaag niet echt iets gepland. Sam ging in de ochtend met een architect een kijkje nemen op zijn kantoor dus had ik even rust haha.
Hij was om 12u terug en toen besloot ik om te gaan wandelen. Ik wandelde naar de grote begraafplaats van Melville. Daar pas die van Aw Kirk wel 200 keer in denk ik.

Erg indrukwekkend maar ook heel mooi om te zien. Op de terugweg kwam ik toevallig langs een bordje ‘Melville Koppies National Park’. Het hek stond open dus kon ik er makkelijk doorheen lopen haha. Geen idee of dat wel mocht maar goed ;-)

Wat erachter bleek te liggen was een grote berg. Die besloot ik dan ook maar op te lopen. Dat duurde wel even. En uiteindelijk met zonsondergang (rond 17:30) was ik op de top. Daar had ik een prachtig uitzicht over Soweto, Johannesburg en Sandton.

Volgende week ga ik er naartoe met zonsopgang met een hele groep Amerikaanse atleten. Dat gaat genieten worden!!!

Zaterdag
Alweer een luierdagje. Alleen vandaag heb ik helemaal niks gedaan. Enkel even naar de stad gelopen om iets te gaan drinken en om nog wat souvenirs te kopen.

Zondag

Vandaag ben ik om 10 uur vertrokken richting Johannesburg Zoo. De naam zegt het zelf al, de grootste dierentuin van Johannesburg. En met groot bedoel ik echt groot.
Deze keer niet met Sam of Maarten maar met een Frans gezin van Reunion Island. Een klein eiland voor de kust van Madagaskar, 4 uurtjes vliegen van Jo’burg.

We hebben in totaal 5 uur non stop doorgelopen en dieren bekeken. Zonder een eet-of drinkpauze te houden. Niet dat dit nodig was want ik had laat ontbeten.
Het is echt een prachtige dierentuin. 230 diersoorten en over de 2000 dieren in totaal. Echter niet zoals bij de meeste dierentuinen dicht op elkaar, maar echt met stukken natuur ertussen.

We zagen: witte leeuwen, luipaarden, cheetahs, olifanten, zebra’s, neushoorns, nijlpaarden, giraffen, verschillende buffels, vogels en heel veel soorten apen!

De taxi stond ons om 15:00 al op te wachten, we waren op een half uurtje terug in Melville bij de backpackers. Daar maakten we een braai klaar (soort BBQ)
Uiteindelijk deden er 11 mensen mee. Erg gezellig dus!

Maandag

Sam en ik hebben vandaag nog verder gewerkt aan ons schilderwerk. Meer was er niet te doen aangezien de kinderen pas laat kwamen. De keuken had daardoor de hele dag de tijd om te koken. Alles ging lekker relaxt.

Ik zit nu op een bankje en kijk hoe alle kinderen nog een lunchpakket pakken en de poort uitlopen. Dadelijk gaan we nog even naar de Spar, eten inkopen voor vanavond. Ik denk een kip met brood en een salade. Hmmmmmm

Dinsdag
Aangezien de wifi in de backpackers op is kan ik deze nu pas met de wifi op het project online zetten. Net met de fieldworkers mee de township in geweest naar extension 1 om te kijken of alles in orde was. Nu typ ik dit bericht terwijl ik op de stoep in de zon zit. Genieten dus.
Wat de planning voor dadelijk is weet ik niet. Vanavond slaap ik bij een gezin in de township en morgen ook. Morgen gaan we ook weer met de fieldworkers mee en donderdag is ons afscheid. De laatste week. Wat is de tijd omgevlogen.

Alle foto’s volgen later nog!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten