Sunset

Sunset
Johannesburg

zaterdag 5 juli 2014

Hop on Hop off & Safari!

Om donderdag even kort samen te vatten. Sam en ik hebben de Hop on Hop off tour gedaan door Johannesburg! 
Vooral het uitzicht vanaf het 200 meter hoge Carlton Centre was erg indrukwekkend!
We liepen langs de enorme kantoren van de verschillende mijn organisaties en namen een kijkje op Constitutional Hill, eigenlijk het gerechtshof van de grondwet.



Ik ga jullie alle details besparen, eigenlijk omdat ik zelf veel te moe ben nu, en ik wil meer schrijven over vandaag!

Vandaag zijn we (Maarten, Anke, Sam en ik) naar Pilanesbergen geweest. Een middelgroot reservaat ongeveer 200 km van Johannesburg. We stonden op rond 5 uur waarna we de landrover helemaal klaarmaakten voor de lange reis. En natuurlijk kon een lekkere kop koffie niet ontbreken.
Ik maakte nog snel alle kaartjes leeg en checkte of alles in mijn fototas zat! De wielen begonnen om 6 uur precies te draaien.

De weg ernaartoe was al een gezicht op zich! De uitgestrekte landschappen onder een prachtige zonsopgang. We stopten voor nog een koffie bij een tankstationnetje en reden daarna in 1 stuk door naar het park. De weg ernaartoe verliep verder vlotjes. Er was nog veel te zien, en het was gelukkig niet druk op de weg.

Aangekomen in het nationaal park, wat gelegen is tussen een aantal lage bergen, was de zon al mooi opgekomen. We moesten over een wildrooster heen en langs een slagboom. Daarna reden we een asfaltweg af tot op het punt dat het echte park begon. Daar veranderde de weg in een hobbelige zandweg. Niet overal even breed en met hier en daar verraderlijke hindernissen. 

We zagen al snel dieren, maar ook vaak een 'bewegende struik' of een 'bewegende steen'
Je moet gewoon veel geluk hebben. Je kan niet voorspellen waar er een dier of een groep dieren zit! De meeste dieren waren fotogeniek. Zoals de zebra's, de impala's en de giraffen.
Anderen waren net lui zoals de nijlpaarden en inderdaad ook de leeuwen. Die lagen lekker in de schaduw van een boom. En in het hoge gras dus moeilijk te vinden!

Plots zag Anke een leeuwin lopen. Ze draaide rustig de auto om en reed een stuk terug in de richting waar de leeuwin opliep. Zij had namelijk een giraffenjong op het oog. Maar de moeder was erg beschermend en kwam dapper naar voren. Daardoor draaide de leeuwin af en liep op nog geen 3 meter langs onze auto! Heel gaaf! Wauw!!!

We hebben daarna helaas geen olifanten meer kunnen spotten, wel nog heerlijk gegeten in een restaurant midden in het park! De terugweg ging heel snel omdat ik gevangen was door het boek 'Maxwell & King', echt een aanrader!

Nu hebben Sam en ik net wentelteefjes gebakken, en heb ik snel al wat foto's bewerkt. Het water van de douche was koud helaas. Dat krijg je met een vol Backpackers Hostel en maar een kleine boiler...  Dit wordt ook onze eerste nacht alleen, Maarten was tot vandaag bij ons. De rest van de weken slaapt hij gewoon thuis.

Morgen hebben we een rustdagje dus ga ik nog meer foto's bewerken (en lezen)

Zo de wedstrijd kijken met een lekker koud Afrikaans biertje!
HUP HOLLAND HUP!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten