Sunset

Sunset
Johannesburg

woensdag 16 juli 2014

Het wifi werkt tegen (dinsdag en woensdag)

Dinsdag

Vandaag beginnen we de dag zonder stromend water. Niet erg handig want zonder water is er geen warm eten voor de kinderen. Zonder water werken de wc’s ook niet.
Daarom gaan vandaag de kinderen eerder naar huis en krijgen ze enkel hun ontbijt/lunch. In de tijd dat er weer met potten en pannen water wordt gehaald film ik het ochtendritueel van de kinderen: zingen en bidden voor god. Heel belangrijk.

Daarna volgt de warming up en ga ik aan het monteren. De tijd vliegt dan voorbij en het is zo 10 uur. Thea time! Daarna ga ik weer verder met de montage en al snel volgt het middageten. Daarna nemen we nog het interview op van Sam en mij voor in de film en vertrekken we naar Rivonia.

Dit is de plaats waar Maarten eerst heeft gewoond. Hier zijn wat souvenir shops en gaan we opzoek naar ansichtkaarten. We halen nog de benodigde postzegels en airmail stickers en ploffen dan neer op een terrasje. Een Black Label gaat er nu wel in!


Op de terugweg werd het een beetje griezelig. Een taxichauffeur besloot namelijk om op een 80-weg de verkeerde rijbaan te gebruiken. Lekker tegen het verkeer in. Waarom ook niet haha. Of hij had teveel gedronken, of hij wilde gewoon zijn passagiers uitzetten, wat daarna natuurlijk ook gebeurde.


Een politieagent kneep een oogje dicht, waarop Maarten hem even vriendelijk duidelijk maakte dat dit toch wel een verkeersovertreding was. Waarna de politieman toch maar besloot polshoogte te gaan nemen.

Voor de rest verliep de reis zonder brokken en kwamen we veilig aan in de backpackers. Douchen, koken en dan lekker op bed ploffen om ‘A good day to die hard’ te kijken. Ik was wel toe aan een avondje relaxen en niks doen.

Tot blogs!


Woensdag

Vandaag weken we af van de traditionele keuken en tuin karweien. Er moest geschilderd worden! Een toiletgebouw en een opslagruimte konden beide van de binnenkant wel een likje nieuwe verf krijgen. Het leek minder werk dan dat het uiteindelijk was!

Gelukkig was de opslagruimte al leeggehaald toen we arriveerden op het project. Dat scheelde al een hoop werk. Het vinden van kwasten was de volgende uitdaging. We vonden er wel een paar, maar die waren veel te hard… Het leek wel alsof ze met beton geverfd hadden! We vonden uiteindelijk wat rollers en zijn aan de slag gegaan.

De opslagruimte was eigenlijk een soort van tuinhuis. Al heel lang niet onderhouden, dus we konden eerst nog een beetje poetsen. We kregen een emmer met 20 liter ‘peach-beige’ verf, de opslagruimte werd helemaal egaal deze kleur. Het gangetje naast de toiletten deden we 2/3 die kleur en 1/3 groen onderaan.

Hier hebben we toch wel de hele dag voor nodig gehad! Ik was nog zo slim om met mijn handen de groene verfborstel (niet op waterbasis!) af te wassen, waarna de verf niet meer van mijn handen ging… Handig! Wasbenzine verricht wonderen dan.

Momenteel typ ik dit als we in de enorme lange rij voor de afslag staan. Altijd leuk het verkeer hier in Johannesburg! We gaan dadelijk eten bij Maarten, daarna brengt hij ons terug naar de backpackers en kan ik dit bericht online zetten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten