Sunset

Sunset
Johannesburg

zaterdag 28 juni 2014

Reisdag 1 

Vandaag gelukkig nog lekker kunnen uitslapen, dat ga ik de komende vier weken wel missen denk ik. De koffers stonden al mooi ingepakt op mij te wachten toen ik mijn ogen opende. Mama en papa hadden een heerlijk ‘laatste ochtendmaal’ klaargemaakt. Dus Sam en ik begonnen met een goede start onze reisdag.

Rond 11 uur zijn we dan vertrokken richting Schiphol. Met mezelf achter het stuur natuurlijk. Dat ga ik ook wel missen! Om precies een uur parkeerden we de Toyota op P2, en zochten we met onze koffers de terminal op.
Daar checkten we in met de boarding passes. Onze koffers waren gelukkig beide niet te zwaar. Dan kwam voor mij het moeilijkste moment. Afscheid nemen, het hoort erbij.
De douane controle was voorbij voordat we het doorhadden. Mensen met Europese paspoorten kunnen namelijk door een ‘self scanner’ heen. Ideaal!

Nog even wat duty-free winkels bezocht, want ik was nog opzoek naar een CF kaart voor mijn 5d3. Uiteindelijk niks gevonden dus doorgewandeld naar gate D26. Daar ook door de veiligheidscontrole gekomen, al werd ik wel gefouilleerd.

Nu zitten Sam en ik aan een tafeltje waar we stroom hebben, en free wifi. Heel belangrijk. Nu hebben we net te horen gekregen dat onze vlucht 32 minuten vertraging heeft. Dus nog een dikke 2 uur wachten. Achja, met een Iphone, een Ebook en een laptop, vliegt de tijd voorbij.


Om 16:52 vertrekt het vliegtuig naar Heathrow, waar we nog eens 4 uur moeten wachten voordat we eindelijk beginnen aan de lange vlucht. Ik typ zo meteen nog een stukje over Heathrow want er zal vast nog wel iets gebeuren op de grootste luchthaven van Europa!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten